مقام دوم مسابقات مناظرهٔ ملی دانش‌آموزی

13 اردیبهشت 1404

تیم چهار نفره‌ی مناظره با شرکت در کارگاه‌های سخنوری، فنون استدلال و نقد منطق، از ماه‌ها قبل آغاز به تمرین کرد. جلسات هفتگی مناظره درون‌مدرسه‌ای برگزار می‌شد و مباحث مختلف اجتماعی، فرهنگی و علمی به‌صورت دوطرفه بحث و نقد می‌شد. هر دانش‌آموز مسئول مطالعه و آماده‌سازی مکتوب برای دو موضع موافق و مخالف بود تا در روز مسابقه بتواند به سرعت استدلال خود را ارائه و پاسخ‌های قانع‌کننده ارائه کند. در مرحله‌ی منطقه‌ای با سه پیروزی متوالی راهی مرحله‌ی ملی شدند. در مسابقات ملی، تیم ما پس از مناظره‌های سخت و ارائه‌ی دلایل مستدل، به فینال راه یافت و با اختلاف اندک امتیاز به مقام دوم دست یافت. این تجربه، مهارت تفکر نقاد، اعتمادبه‌نفس و کار تیمی را در دانش‌آموزان تقویت کرد.